duminică, 30 septembrie 2012

Lucruri pe care nu le sti despre BMW

1. Un BMW, nu e BMW adevărat dacă nu are minim 6 cilindri în linie.

2. Un BMW diesel este o mizerie şi o ruşine, căruia îi pică turbina mai des decât se uzează uleiul.
...

3. Nu există jantă suficient de mare ce nu poate fi montată pe un BMW.

4. Dacă un BMW nu are cel putin climă automată, obligatoriu este o cheliciune nenorocită, iar proprietarul nu o va vinde niciodată.

5. Orice BMW fabricatie 2001-2005 are cel mult 120.000 km reali.

6. Nici un BMW nu consumă mai mult de 12%, cele care consumă peste această valoare sunt defecte.

7. Orice BMW "ia tot bordu'" şi mai "are pedală".

8. Daca ai BMW şi nu ştii să faci drift sau burnout, nu ai valoare.

9. Nici un BMW nu trebuie reparat la reprezentantă, ăia sunt niste hoţi.

10. Cea mai folosită expresie legată de un BMW : "Mi-au furat oglinzile"

11. Exista 2 tipuri de priorităţi : de dreapta şi de BMW.

12. Negrul e cea mai tare culoare pe un BMW, indiferent de model.

13. Toate BMW-urile compact sunt urâte. Toate.

14. BMW-urile sunt făcute pentru drumuri bune.

15. Orice BMW pus la vanzare e full de full, full option, full extra... fara piele

16. Majoritatea BMW-urilor se pilotează, nu se conduc.

17. Nu există posesor de BMW 316i fără sigla de ///M pe undeva.

18. Daca ai BMW nu o să afli niciodată ce ulei e cel mai bun pentru maşina ta.

19. Când inginerii au gandit E30-ul(ursul) şi-au spus "du-te fetiţa mea în lume să-ţi dea tinerii în ''guşă'' şi să se distreze cu tine"

20. Dacă dai de poliţie, n'ai cum să scapi, ori ai dat radarul peste cap, ori ai folii, ori tobă sport, ori o bombă pe scaunul din dreapta, ori te urăşte că ai climă, scaune din piele cu memorii şi cotieră din '92.

21. Caii de BMW sunt cai de BMW, au unitatea lor proprie de măsură.

22. În general, BMW-ul nu este o simplă maşină, BMW-ul este BOLID.

23. Dacă mergi încet, "ia uite şi la ăsta, are BMW şi merge ca melcu' " ...dacă mergi prea repede, "păi normal, ăstia cu BMW aleargă ca nebunii, nişte descreieraţi".

24. Nu e armă ca AG-ul nici masină ca BMW-ul. Pam, pam!

25. Dacă îi dai în trompetă pe autostradă musai să te filmezi, dacă nu, nu!

26. Orice accident cu BMW implicat e din vina lui.

27. Orice gagică cu BMW e fufă.

28. Primul BMW nu a fost construit, ci descoperit.

29. BMW, încă din fabrică a conceput un lot de E36 care să fie înmatriculat pe Bulgaria.

30. Orice BMW sub ~200cp e sub’motorizat, o putoare ordinară.

31. Decât să conduc un Logan, mai bine împing un BMW.

32. Posesorii de BMW au cei mai mulţi duşmani. Mai mulţi şi decât Guţă.

33. Toate fetele care pozează langă BMW-uri pentru o prezentare sunt panarame.

34. Dacă ai BMW fără folii, nu-ţi place viaţa.

35. Nu meriţi să deţii un BMW dacă îţi plac şi alte mărci de masini

luni, 24 septembrie 2012

Ce rol au bucsele si tampoanele de cauciuc ??? Ce sunt flexiblocurile ?

Ce rol au bucsele si tampoanele de cauciuc ??? 
 Bucsele au rol de amortizor, adica preiau vibratiile si socurile dar si fortele de compresiune. Bucsele sunt facute din cauciuc si ofera o legatura elastica intre diferite subansamble ale unui autoturism.

 Ce sunt flexiblocurile ?
Se mai numesc si bucse flexibile, sunt tot ca niste bucse de cauciuc doar ca sunt armate cu bucse metalice. Pe langa faptul ca flexiblocurile au rolul de a reduce vibratia, zgomotul, jocul si frecarea, flexiblocurile mai au rolul de a suporta efecte abrazive si corozive adica rezista la impactul cu apa, noroiul, zapada, rezista la impact cu unele corpuri solide si functioneaza de la -40^C pana la +85^C.

Cat costa revizia la bmw e46 320d ? In ce consta revizia "anuala" la un autoturism ?

Majoritatea posesorilor de masini stiu ca la un anumit numar de km (aproximativ 10000), se face asa numita revizie la masina. Aceasta consta de cele mai multe ori in schimbarea uleiului de motor si schimbarea filtrului de ulei.

In acest articol ma adresez posesorilor de bmw e46 320d. Pentru o revizie trebuiesc indeplinite urmatoarele:
- Schimbarea uleiului din motor;
- Schimbarea filtrului de ulei;
- Schimbarea filtrului de aer;
- Schimbarea filtrului de motorina;
Cat costa revizia la bmw e46 320d ?
In anul 2012 luna septembrie preturile aproximative sunt:

Pretul la ulei 140 lei (vezi poza de mai jos)

Filtru de ulei Bosch - 50 lei



 Filtru de motorina - 55 lei
 Filtru de aer Bosch - 70 lei
 Suplimentar am cumparat si antigelul + apa distilata, 4 litri de antigel si 3 litri de apa distilata adica 100 lei

Pretul total aproximativ este = 380 lei
Urmeaza sa le schimb la un bun prieten si o sa incerc sa fac poze sau filmari si sa raspund la unele intrebari cum ar fi:

- Cand si cum se schimba uleiul la Bmw e46 320d ? 
- Cum se schimba filtru de ulei la Bmw e46 320d ?
- Cand si cum se schimba filtru de motorina la Bmw e46 320d ?
- Cum se schimba antigelul si cum se face aerisirea corecta in instalatie ?
 

sâmbătă, 22 septembrie 2012

Ce este cutia de viteze? Ce rol are cutia de viteze? Tipuri de cutii de viteza

Cutia de viteze este un ansamblu de roți dințate care servește la transformarea forței și transmiterea mișcării de rotație la diferite agregate sau vehicule.
Ea este o componentă din lanțul cinematic al transmisiei care permite lărgirea gamei de turații și de momente la roata motrică. Se montează, de obicei, între ambreiaj și transmisia longitudinală. La autovehiculele construite după soluția „totul în fața sau „totul în spate” transmisia longitudinală dispare, astfel încât cutia de viteze se dispune între ambreiaj și transmisia centrală.
Cutia de viteze în cadrul sistemului de transmisie al autovehiculelor îndeplineste un rol multiplu: de amplificare a cuplului motor și de lărgire a domeniului de turației a roților motrice, peste cel acordat de limitele de turație a motorului,precum si acordare a posibilitații de mers înapoi și de intrerupere a lanțului cinematic al mecanismului de transmisie,pentru staționarea autovehiculului timp îndelungat cu motorul in funcțiune.
Cutia de viteze realizează, prin valori diferite ale rapoartelor de transmisie numite trepte de viteză, acordarea posibilitaților energetice ale motorului la cerințele energetice ale autovehiculului in mișcare cu asigurarea unor performanțe dinamice, de consum de combustibil și de poluare cât mai bune.

CUTIE DE VITEZE MANUALA SAU AUTOMATA ?

In general, pasionatii de condus si de masini sport prefera fara sa stea pe ganduri cutiile manuale, pentru ca iti lasa placerea sa exploatezi altfel masina si motorul acesteia. Cei mai comozi nici nu concep sa se desparta de o cutie automata care ii scuteste de efortul de a lucra cu ambreiajul si de a schimba vitezele. Avantaje exista si de o parte si de alta, dar - cum am spus - e vorba de preferinte personale si de posibilitati. Alegi ce iti place si ce iti permiti.
Cutiile manuale permit o implicare mai mare in condusul masinii, iar o cutie buna atasata unui motor puternic te poate face sa folosesti schimbatorul cu placere, poate mai mult decat e necesar. In plus, daca iti place sa "pilotezi", atat cat se poate pe drumurile publice, ai la dispozitie frana de motor pe care o poti folosi concomitent cu frana clasica pentru a frana mai tarziu si mai eficient. O cutie automata nu poate oferi frana de motor la nivelul uneia manuale. Asta chiar daca respectiva cutie are acea "poarta" ce permite selectarea manuala a treptelor. Este o amagire faptul ca acea optiune de selectare manuala a treptelor iti da controlul asupra selectiei. Cele mai multe schimba tot automat daca accelerezi peste o anumita turatie sau mergi cu viteza mica intr-o treapta mare.
Acest aspect a fost si este dictat in continuare de preferente personale si de banii disponibili atunci cand cumperi o masina. Acum mai mult timp cutiile automate erau disponibile pe modelele de lux, dar treptat au inceput sa fie oferite si in clasele inferioare celei de lux, ajungand astazi sa poata fi comandate si pe modele de clasa mini.

 utia automata este preferata celor ce pun confortul si usurinta condusului pe primul loc. Cuplezi "Drive" si nu-ti mai bati capul cu ambreiaj si selectare de trepte. Electronica face treaba asta pentru tine. Se stie ca americanii sunt cei mai fideli adepti ai acestori transmisii. In Statele Unite marea majoritate a masinilor sunt echipate cu cutii de viteze automate si nu e deloc o gluma cand se spune ca unii americani nici nu stiu sa foloseasca o cutie manuala…
In Europa insa e altceva. Transmisiile se aleg in functie de mai multe aspecte, nu doar in functie de preferinte personale. In primul rand, masinile echipate cu cutii de viteze automate sunt mai scumpe, iar in al doilea rand consumul de combustibil este mai mare.

Concluzionam: Avantaje si dezavantaje la cutiile de viteza (cutia manuala si cutia hidramata sau automata) 
Avantajele cutiei manuale
- pretul mai mic la achizitie
- costul intretinerii mai mic (doar ulei)
- greutate scazuta fata de cea automata
- un posibil consum mai redus de carburant


Dezavantajele cutiei manuale 
- confortul scazut
- cost suplimentar de inlocuire a ambreiajului
- mai inceata decat cele automate
- numar limitat de viteze
- performanta scazuta


Avantajele cutiei automate
- confort sporit pentru sofer
- usor de folosit
- ideala pentru cei cu probleme la picioare
- ajuta la urcarea in rampa

- nu mai moare motorul

- poate avea pana la 10 viteze


Dezavantajele cutiei automate
- greutate mai mare
- intretinere mai scumpa (ulei + filtru)
- fiabilitate cu pana la 20% mai scazuta