duminică, 11 ianuarie 2015

Ce facem daca motorul se supraincalzeste *(fierbe apa) ?


In primul rand trageti pe dreapta si opriti intr-un loc sigur, fara a incurca ceilalti soferi. Apoi trebuie sa va asigurati ca masina a fost scoasa din viteza, adica treceti schimbatorul in pozitia neutra la cutia de viteze manuala sau in pozitia “P” in cazul transmisiei automate. Mai mult, autoturismul trebuie asigurat si cu frana de mana, iar toti consumatorii auxiliari trebuie neaparat opriti (aerul conditionat, instalatia audio, farurile, etc).
In pasul urmator va trebui sa verificati daca sub masina se observa scurgeri de lichid sau daca iese abur de sub capota (pe margini). Daca nu observati astfel de anomalii, lasati motorul sa mearga si asigurati-va ca ventilatorul de racire functioneaza. Daca acesta nu functioneaza, imediat trebuie oprit motorul. Mare atentie pentru ca nu se recomanda sa ridicati capota pana ce nu se mai observa scurgeri de lichid si abur deoarece va puteti rani grav. Mai mult, daca ridicati capota cu motorul pornit, tineti mainile si imbracamintea departe de piesele in miscare, de exemplu ventilatorul sau curelele de transmisie.
Verificati cureaua pompei de apa, iar daca aceasta nu lipseste, va trebui sa inspectati daca este tensionata. Daca cureaua de transmisie este in stare buna, verificati ca scurgerile de lichid sa nu provina de la radiator, de la furtunuri sau de sub masina. Mai mult, trebuie sa tineti cont ca daca instalatia de aer conditionat a fost pornita atunci este normal ca in stationare sa se scurga pe carosabil o mica cantitate de apa. In schimb, daca cureaua pompei de apa este rupta sau daca curge lichid de racire, opriti imediat motorul si neaparat solicitati ajutorul unui service specializat.
Insa daca nu puteti depista cauza supraincalzirii, asteptati cateva minute pentru ca motorul sa se raceasca complet si apoi inspectati vasul de expansiune. Mare atentie sa nu deschideti capacul acestui vas atunci cand motorul este pornit pentru ca va puteti rani grav. Daca in urma inspectiei observati ca s-a pierdut lichid de racire, atunci completati cu antigel pana la jumatatea vasului de expansiune (exista un semn). Insa tineti cont ca pierderile importante de lichid de racire indica o scurgere in sistem care trebuie depistata urgent de catre un specialist, iar apoi defectiunea trebuie remediata intr-un service.
In concluzie, daca motorul s-a supraincalzit iar problema depistata ar fi pierderea lichidului de racire, atunci puteti completa vasul cu antigel (sau cu apa pe timp de vara) si sa va continuati deplasarea spre casa sau mai bine catre un service. Insa pe drum, trebuie sa fiti atenti ca lichidul de racire sa nu scada sub semnul de minimum marcat pe peretele vasului de expansiune.
Ce a fost mai sus  scris este din autovit.ro, insa parerea mea este:
1. Vasul de expansiune nu este la toate masinile parte a zonei presurizate, deci treaba cu desfacut sau nu a capacului este dependenta de constructia sistemului de racire
2. Daca nu ridici capota ca sa nu te arzi sau oparesti, cum mai faci verificarile sugerate?
3. Parerea mea e ca atunci cand acul indicatorului urca spre rosu, trebuie trecuta comanda instalatiei de climatizare pe caldura si pornita aeroterma pe treapta maxima fara a opri motorul, pentru a ajuta sistemul de racire (radiatorul de caldura va functiona ca cel de racire din compartimentul motor)
4. Daca acul incepe sa revina spre pozitia normala se poate opri motorul cand este aproape de aceasta pozitie si se lasa sa se raceasca si se fac verificarile vizuale (daca va pricepeti macar un pic, daca nu puneti mana pe telefon)
Avand in vedere ca nu mai suntem in “epoca de aur”, putini mai poarta scule in portbagaj, deci cam slabe sperante sa rezolve multe, exemplu: termostat blocat inchis care nu te mai lasa sa mergi daca nu il scoti, deci cam in majoritatea situatiilor va rugati la “Sfantul Portofel” sa va ajute cand vine factura de la service.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu